.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردهمايي قضات مازندران در ساري

دومين روز از پاسداشت هفته قوه قضائيه، اولين گردهمايي يكروزه قضات دادگستري كل مازندران با حضور شماري از قضات محاكم دادسراهاي عمومي، دادگاههاي انقلاب و تجديد نظر اين استان روز جمعه در ساري برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "حسين طالبي" رئيس كل دادگستري مازندران هدف از برگزاري اين گردهمايي را توسعه كار، تبادل نظر و تفاهم بين قضات و انتقال تجربيات و برنامه ريزي مناسب در دستگاه قضايي مازندران عنوان كرد. وي محور كار در قوه قضائيه را خدمت رساني به مردم دانست و افزود:سرعت ، صحت و دقت در رسيدگي به پرونده‌هاي وارده در محاكم قضائي از وظايف اصلي دستگاه قضائي مي‌باشد. وي اظهارداشت: بايد ملت احساس امنيت و آرامش كند و قوه قضائيه را در دادخواهي و اجراي عدل و حدود الهي در خدمت خود ببيند. وي رسيدگي سريع به پرونده‌ها در محاكم قضائي اين استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : چنانچه دوره دادرسي پرونده‌ها طولاني شود مردم نسبت به دستگاه قضائي دلسرد و بيزار مي‌شوند. وي از قضات دادگستري باعنوان مناديان حق و عدالت در جامعه ياد كرد و گفت: اگر قاضي با انگيزه كار كند و خدا ترس باشد مطمئنا عدالت برقرار خواهد شد و در كنار عدالت امنيت و آرامش براي مردم به ارمغان خواهدآمد. طالبي افزود: پارسال نزديك به ? ????هزار فقره پرونده در محاكم قضائي دادسراهاي عمومي ، دادگاههاي انقلاب ، تجديد نظر و شوراهاي حل اختلاف در اين استان رسيدگي و منجر به حكم راي و يا صلح و سازش شد. اين مقام قضايي‌گفت : ايراد ضرب و جرح ، چكهاي بلامحل ، تصادفات منجر به فوت و صدمه ، سرقت ، مواد مخدر و تصرفات عدواني بترتيب بيشترين جرائم بوده است .
در ادامه اين گردهمايي "علي خانلري" دادستان عمومي شهرستان ساري در سخناني به بخشي از مشكلات قضائي در اين استان اشاره كرد و گفت: كمبود امكانات و نيروي انساني مانع از اهداف توسعه قضائي خواهد شد. وي برخورد با جرائم مشهود در جامعه توسط قضات را مورد تاكيد قرار داد و اظهارداشت : قضات محاكم قضايي بايد مقتدرانه در صورت اثبات جرم با قانون شكنان برخورد قانوني كنند. (irna)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.